دانلود سریال ایرانی جیران با کیفیت Full HD به همراه نقد

 

سال 1852، اندک زمانی از مرگ امیرکبیر، نخست وزیر و آموزگار بزرگ ناصرالدین شاه قاجار، پادشاه ایرانی سلسله قاجار می گذرد. اعلیحضرت پس از کشته شدن مربی خود احساس غمگینی و افسردگی می کند. او توجه چندانی به امور اصلی پادشاهی ندارد و این موضوع ملکه مادر را نگران کرده است. یک روز برای دور شدن از تمام تشریفات قصر از محافظ شخصی خود سلمان می خواهد که او را برای شکار به خارج از شهر همراهی کند. روز بعد مخفیانه به دره می روند که اعلیحضرت با زن جوان جذابی به نام خدیجه خانم تجریشی ملاقات می کند که توجه او را جلب می کند. او که پادشاه را نمی شناسد، با او بی احترامی می کند و به سرعت صحنه را ترک می کند. به خاطر چشمان درشت و زیبایش، او را «جیران» صدا می کند. پادشاه که نمی تواند دختر را از سرش بیرون بیاورد به نگهبانش دستور می دهد او را پیدا کند و به قصر بیاورد. اما جیران عاشق مرد دیگری به نام سیاوش است که او نیز عاشق اوست. ماجرا با ورود جیران به قصر جذاب تر می شود. او با چالش های زیادی با رقبای خود و با ملکه مادر روبرو می شود که او را برای پادشاه مناسب نمی بیند زیرا جایران از یک خانواده معمولی می آید.

بازیگران: بهرام رادان، پریناز ایزدیار، گلاره عباسی، رعنا آزادی ور، امیرحسین فتحی، امیر جعفری، رویا تیموریان، مهدی پاکدل، غزل شاکری، کتانه افشاری نژاد، ستاره پسیانی، سمیرا حسن‌پور، هومن برق نورد، مهدی کوشکی، سیاوش چراغی پور، فاطمه مسعودی فر، رضا نیکخواه، الهام نامی، محمد شیری، حمیدرضا نعیمی، سینا رازانی، نهال دشتی، مریلا زارعی، بهنام شرفی، انوش معظمی، رضا جهانی، نسرین نکیسا، مرتضی اسماعیل کاشی، بهناز نازی، حسن موذنی، پاشا جمالی، محمد مژدهی، عباس توفیقی، راستین عزیزپور، عباس ظفری، فرشید صمدی پور، پرویز بزرگی، علی اشمند، رضا داودوندی

خلاصه داستان این فیلم این چنین بیان شده است :«زنهار که طراز و طریقت گم شده و مجاز و حقیقت به هم آمیخته. سهم رعیت کابوس است و سهم سلطان تخت طاووس. کجاست تدبیر کریم‌خان که تاج شاهی پس بگیرد از ما ندانم‌کارها؟….» امیدواریم لذت برده باشید…کاران مووی….

توضیح درخصوص سریال جیران حسن فتحی

حسن فتحی کارگردان پس از تجربه موفق سریال «شهرزاد» در شبکه نمایش خانگی به سراغ ساخت سریال جدیدی با عنوان «جیران» رفته است که تصویربرداری آن از 15 بهمن آغاز شده است. قرار بود چند ماه پیش تصویربرداری «جیران» آغاز شود اما به دلیل شیوع کرونا و همچنین دشواری‌های گرفتن لوکشین از شهرک سینمایی غزالی و ساخت دکورهای تاریخی تصویربرداری آن به تعویق افتاد.

مجوز ساخت سریال «جیران» سال گذشته صادر شده و داستان آن از پس از مرگ امیرکبیر و آشنایی ناصرالدین شاه با جیران آغاز می‌شود و تا حدود شش سال از زندگی ناصرالدین شاه و جیران را دربرمی‌گیرد. فیلم‌نامه سریال تاریخی «جیران» را احسان جوانمرد و حسن فتحی نوشته‌اند و  در خلاصه داستان این سریال آمده است: «زنهار که طراز و طریقت گم شده و مجاز و حقیقت به هم آمیخته. سهم رعیت کابوس است و سهم سلطان تخت طاووس. کجاست تدبیر کریم‌خان که تاج شاهی پس بگیرد از ما ندانم‌کارها؟ کجاست شمشیر نادر که انتقام بکشد از ما خراب‌کارها؟ مملکت آشفته است و امیرکبیر در گور خفته است. هر نامی آبستن ننگ است و هر صلحی آبستن جنگ. آدمیزاد قبله عالم هم که باشد پناه می‌خواهد. قلعه‌ای می‌خواهد که جان‌پناهش باشد. برای اولاد آدم هیچ قلعه‌ای محکم‌تر از عشق نیست. بدهید همه‌جا جار بزنند که: ایهالناس! دیروز در حوالی تجریش پادشاه شما عاشق شد… »