دانلود سریال ونزدی Wednesday 2022 دوبله فارسی و زیرنویس فارسی چسبیده

سریال ونزدی محصول سال 2022 کشور آمریکا در ژانر کمدی و جنایی و خانوادگی میباشد. ونزدی توسط Tim Burton کارگردانی شده و بازیگرانی همچون Jenna Ortega و Gwendoline Christie و Riki Lindhome در آن ایفای نقش کرده اند. یک اسرارآشکار با القای ماوراء طبیعی، سال های چهارشنبه آدامز را به عنوان دانشجو در آکادمی Nevermore ترسیم می کند. تلاش های چهارشنبه برای تسلط بر توانایی های روانی در حال ظهور خود، خنثی کردن ولگردی وحشیانه کشتار هیولایی که شهر محلی را به وحشت انداخته است، و حل معمای فراطبیعی که پدر و مادرش را 25 سال پیش درگیر کرده بود، خنثی می کند – همه اینها در حالی است که روابط جدید و بسیار پیچیده او را در Nevermore دنبال می کند.

Wednesday

ونزدی (انگلیسی: Wednesday) مجموعهٔ تلویزیونی استریم آمریکایی در ژانر کمدی ترسناک ماوراء طبیعی و داستان بلوغ است که بر اساس شخصیت ونزدی آدامز اثر چارلز آدامز ساخته شده‌است. آلفرد گاف و مایلز میلار سازندگان این مجموعه هستند. این سریال به دلیل فیلم نامه بسیار جذاب و مرموز بسیار محبوب شد . ونزدی در ۱۶ نوامبر ۲۰۲۲ به نمایش درآمد و در ۲۳ نوامبر از طریق نتفلیکس منتشر شد و عموماً با نقدهای مثبتی مواجه شد و نقش‌آفرینی اورتگا مورد تحسین قرار گرفت.این مجموعه در مدت سه هفته از انتشار به سومین مجموعهٔ انگلیسی‌زبان نتفلیکس با بیشترین میزان بازدید تبدیل شد.با دانلود سریال ونزدی و تماشای آن شما نیز شاهد این سریال بسیار جذاب و هیجان انگیز باشید.

خلاصه سریال ونزدی

سریال پر طرفدار ونزدی حول محور دختر خانواده یعنی ونزدی آدامز می‌چرخد. همان ابتدای داستان ما شاهد این هستیم که قلدرهای مدرسه، برادر ونزدی یعنی پگزلی را اذیت و او را داخل کمدش حبس کردند. به همین دلیل هم او تصمیم می‌گیرد که با رها کردن یک سری پیراناهای زنده در استخر مدرسه، انتقام برادرش را از اعضای تیم واترپلو بگیرد؛ زیرا معتقد است که فقط خودش حق دارد برادرش را اذیت کند. به همین دلیل هم این دختر بیچاره از مدرسه اخراج می‌شود و مجبور است بار دیگر به مدرسه جدیدی برود؛ اما این بار دیگر همه چیز فرق می‌کند. اخراج شدن ونزدی باعث می‌شود تا والدین او یعنی گومز و مورتیشیا آدامز، او را در آکادمی نورمور که در جریکو (ورمونت) قرار دارد، ثبت نام کنند. این مدرسه مخصوص طردشده‌های هیولایی است که از همه جا رانده و از همه جا مانده شدند؛ جایی که زمانی پدر و مادر خودش هم در آن‌جا تحصیل می‌کردند و همانجا با هم آشنا شدند. شخصیت سرد و بی‌عاطفه‌ی ونزدی و همچنین طبیعت سرکشی که دارد، اجازه نمی‌دهد راحت با هم ‌کلاسی‌هایش ارتباط برقرار کند و با آن‌ها دوست شود. همین موضوع باعث می‌شود که بارها و بارها با مدیر مدرسه درگیر شود و به دردسر بیفتد.

در همین حین، ونزدی به این موضوع هم پی می‌برد که درست همانند مادرش، توانایی‌های ذهنی خاصی دارد که می‌تواند به او کمک بزرگی بکند؛ برای اینکه بتواند یک معمای قتل محلی بسیار مهم را با کمک کلانتر جریکو، حل کند. سریال ونزدی، ماجراهای این دختر جوان را با چاشنی اسرارآمیز، المان‌های ماوراءطبیعی و همچنین معمایی برای مخاطب به تصویر می‌کشد. ونزدی همزمان با گذراندن دوران مدرسه، تلاش می‌کند تا روی قدرت‌های روانی در حال ظهورش تسلط پیدا کند، یک قتل عام وحشیانه را خنثی کند (اتفاقی که این شهر کوچک را غرق در وحشت کرده است) و همچنین یک معمای اسرارآمیز و ماوراءطبیعی را هم حل کند. ۲۵ سال پیش، دقیقا همین معما، پدر و مادر خودش را هم بیچاره کرده بود؛ زیرا آن‌ها هرچه تلاش کردند تا پاسخی برای آن پیدا کنند، موفق نشدند. به همین دلیل تمام امید خاندان آدامز به ونزدی است تا جوابی برای سؤال‌های آن‌ها پیدا کند. تمام این ماجراها زمانی اتفاق میفتد که ونزدی سخت در تلاش است تا با روابط جدید و بسیار پیچیده‌ای که در نورمور آغاز کرده، کنار بیاید و خود را با شرایط تازه وفق دهد؛ زیرا پیش از این، او هیچوقت چنین شرایطی را تجربه نکرده بود و کاملا همه چیز برایش تازگی دارد. او در این آکادمی و مدرسه جدید با ماجراها، موقعیت‌ها، افراد، احساسات و روابطی آشنا می‌شود که هیچ پیش‌زمینه‌ای برایش نداشت و حالا نمی‌داند چطور باید با آن‌ها برخورد کند.سریال ونزدی می تواند یکی از بهترین گزینه های شما برای دانلود سریال خانوادگی باشد. 

نقد و برسی سریال ونزدی

درست است که خانواده‌ آدامز را نمی‌توان در رتبه‌های اول مشهورترین خانواده‌های داستانی و ساختگی دید،خانواده‌ی آدامز یک وارونگی طنزآمیز از یک خانواده ایده‌آل در قرن بیستم آمریکا بود؛ یک قبیله اشرافی، ثروتمند و البته عجیب و غریب که از ترسناک بودن خود لذت می‌بردند. اصلا هم به این موضوع توجه نمی‌کردند که چقدر در نظر دیگران عجیب یا ترسناک هستند؛ اگر هم متوجه این موضوع می‌شدند، آنچنان برایشان مهم نبود که بخواهند کاری برایش انجام دهند.همین رفتار خانواده ادامز خبر از مفهوم عمیق فیلم می دهد آن ها بدون توجه به حرفای اطرافیانشان درگیر زندگی خود هستند و به نظرم برای بیننده بسیار آموزنده است.در طول هشت دنباله این سریال شاهد این نکته هستید که شخص اورتگا یک «ونزدِی» خاص به ما می‌دهد که می‌شناسیم و دوستش داریم؛ در واقع ما شاهد شخصیت آشنایی هستیم که عاشق تاریکی، مستقل بودن، شوخ‌طبعی سرد و تیزبینی است. و البته، او همچنین می‌تواند مهارت‌های بسیار سرگرم‌کننده و بسیار «ونزدِی» گونه‌ای را نشان دهد: تیراندازی با کمان، شمشیربازی، ویولونسل، زبان‌های متفاوت، حل پازل، و غیره. این نسخه از ونزدی آدامز همچنین دارای چشم اندازهای روانی است که به پیوندهای ماوراء طبیعی و احساس گوتیک این سریال می‌افزاید.در ادامه با دانلود سریال ونزدی بدون سانسور با ما همراه باشید. در واقع به لطف کارگردانی تیم برتون در چهار اپیزود ابتدایی (و موسیقی دنی الفمن) سبک گوتیک موجود در سریال ونزدی خالص است. اما در نیمه دوم سریال، لحن کمدی گوتیک در پشت سر قرار می‌گیرد و تِم معمایی در نهایت بیشتر به متن اصلی سریال بدل می‌شود. یکی از دلایلی که این سریال به صورت جذابی برای مخاطب هدفش کار می‌کند، این است که شخصیت ونزدی به خوبی پرداخت می‌شود. او شباهت زیادی به یک نوجوان واقعی دارد؛ کسی که به سختی تلاش می‌کند تا یک تصویر را دنبال کند، کمی بحران هویت دارد، اما در نهایت با این واقعیت زندگی می‌کند که آنقدرها هم که همه چیز در ابتدا به نظر می‌رسد هیجان ‌انگیز نیست. این یک سفر مرتبط و لذت بخش برای تماشای یک مسیر دارای پستی و بلندی‌های فراوان پیرامون یک شخصیت کنجکاو و متفاوت است. بنابراین، دنبال کردن داستان واقعا جالب است و شگفتی‌های خود را دارد، ما از تلاش برای حدس زدن هویت هیولا و سرنخ‌های دروغین فراوان موجود در متن آن لذت می‌بریم.با دانلود سریال ونزدی با زیر نویس چسبیده فارسی با ما بمانید.یکی دیگر از پیشنهاد های محبوب ما برای شما دانلود سریال اورویل است که می تواند برای شما و خانواده تان بسیار سرگرم کننده باشد. این سریال شما را در یک دنیای ماوراء طبیعی تاریک اما سرگرم‌ کننده غوطه ور می‌کند. برای مثال ما گیاهان سمی، جوامع مخفی، تاکسیدرمی عجیب و غریب، تغییر شکل، توپ‌های کریستالی، هنر زنده، ارجاعات به ادگار آلن پو و موارد دیگر از این دست را درون سریال داریم.این سریال شبیه هیچ کدام از سریال هایی که تا الان دیده اید نیست بلکه با یک داستان جدید دور از کلیشه های دنیای کنونی یک داستان تازه ای روبه روی شما قرار می دهد.بیننده به هیچ عنوان در حین دیدن فیلم کسل نمی شود بلکه با هیجان هرچه بیشتر سریال را دنبال می کند تا ببیند عاقبت خانواده خاص داستان به کجا می رسد.

فیلم در ژانر ترسناک و کمدی

فیلم ترسناک یکی از ژانرهای فیلم است که در ابتدا خیلی تحت تأثیر فیلم های اکسپرسیونیسم قرار داشت، در این ژانر از عامل های ترس، نفرت و وحشت استفاده شده است. در این گونه فیلم ها از صحنه های خوفناک، ترسناک و فراطبیعی استفاده شده و معمولاً با ژانرهای فانتزی و علمی ،تخیلی تداخل دارند. این ژانر شباهت نزدیکی نیز با ژانر دلهره آور دارد. در فیلم ترسناک با استفاده از ترس از ناشناخته ها و کابوس ها ترس به بیننده القا می شود. استفاده از نورهای پر کنتراست، فضاهای مرموز و مه آلود و همچنین نورپردازی با مایه های تیره از ویژگی های دیگر این گونه است.سریال ونزدی را می توان در رده ژانر ترسناک و کمدی قرار داد.

بازیگران سریال ونزدی 

جنا اورتگا در نقش ونزدی آدامز، یک دختر ۱۶ ساله که دارای قدرت‌های فرا حسی است. او به دلیل ایجاد شرارت در مدارس دیگر به آکادمی نِوِرمور فرستاده می‌شود. اورتگا همچنین نقش گودی آدامز، جد متوفی ونزدی را بازی می‌کند که ونزدی او را در رؤیاهای گذشته می‌بیند. این بازیگر نه تنها شبیه به شخصیت ونزدی است بلکه همانند او چیزهای ترسناک و تاریک را دوست دارد. او سابقه بازی در فیلم جیغ (Scream) را در کارنامه خود دارد و در فیلم‌های ترسناک دیگری همچون فیلم پرستار بچه: ملکه قاتل (The Babysitter: Killer Queen) و فیلم توطئه‌آمیز: قسمت ۲ (Insidious: Chapter 2) نیز بازی کرده است.این بازیگر جوان همچنین در فیلم کمدی و ترسناک استودیو ۶۶۶ (Studio 666) و فیلم ترسناک ایکس (X) محصول سال ۲۰۲۲ میلادی از کمپانی A24 نیز نقش‌آفرینی کرده است و کارنامه درخشانی دارد.

کارینا ورادی در نقش ونزدی جوان

گوئندولین کریستی در نقش لاریسا ویمز، مدیر آکادمی نِوِرمور و دانشجوی سابق که با مورتیشیا آدامز هم اتاقی بود.و همچنین اُلیور ویکهام در نقش لاریسا ویمز جوان

ریکی لیندهوم در نقش دکتر والری کینبات، درمانگر ونزدی ،بن ویلسون در نقش دونوان گالپین جوان ،هانتر دوهان در نقش تایلر گالپین، یک باریستا در کافی‌شاپ محلی و پسر کلانتر گالپین که علاقه عاشقانه‌ای به ونزدی دارد.

پرسی هاینس وایت در نقش اگزویر تورپ، دانشجوی آکادمی نِوِرمور که توانایی زنده‌کردن هنر خود را دارد.

اما مایرز در نقش انید سینکلر، هم اتاقی گرگینه ونزدی که تلاش می‌کند با وجود بی‌علاقگی ونزدی با او دوست شود.

جوی ساندی در نقش بیانکا بارکلی، دانشجوی سیرن و موفق در آکادمی نورمور که دوست‌دختر سابق خاویر است.

جورجی فارمر در نقش آژاکس پتروپولوس، گورگون و دانشجوی آکادمی نِوِرمور،نائومی جی اوگاوا در نقش یوکو تاناکا، یک خون‌آشام و دانشجو در آکادمی نِوِرمور،کریستینا ریچی در نقش مرلین تورنهیل، معلم گیاه‌شناسی در آکادمی نورمور و مادر خوابگاه ونزدی و انید،موسی مصطفی در نقش یوجین اوتینگر، دانشجوی آکادمی نِوِرمور که قدرت کنترل زنبورها را دارد.

کلام اخر 

سریال ونزدی یکی از بهترین سریال های ژانر کمدی و ترسناک است این سریال با داستان رمز آلود و بسیار جذابش توانست پس از اکران بسیار موفق دیده شود و تحسین منتقدین را به خود جلب کند اگر عاشق خانواده آدامز هستید، نباید این سریال را از دست بدهید. اورتگا در نقش ونزدی کار فوق‌العاده‌ای انجام می‌دهد و عناصر گوتیک و ماوراء طبیعی زیبایی شناسی شایسته کارگردان تیم برتون نیز فضایی دوست‌داشتنی به اثر می‌دهد. همزمان رمز و راز درون متن سریال جالب و متقاعد‌کننده است و با پیچ و تاب‌های خود شما را در اکثر لحظات تماشای آن در حدس و گمان نگه می‌دارد. این سریال می تواند یکی از بهترین تجربیات شما در تماشای سریال های کمدی و هیجان انگیز باشد.از فیلم های بسیار پر طرفدار دیگر که پیشنهاد می کنم حتما تماشا کنید و از آن لذت ببرید دانلود سریال مخفی است این فیلم می تواند برای شما بسیار سرگرم کننده باشد.