دوبله اختصاصی

دانلود فیلم غول Troll 2022 دوبله فارسی تریلر پخش آنلاین
  • کشور سازنده: نروژ
  • زبان: نروژی , انگلیسی
  • رده سنی: 14+

لینک های دانلود اضافه شدند

در اعماق کوه دوور، چیزی غول پیکر پس از هزار سال اسارت از خواب بیدار می شود. این موجود همه چیز را در مسیر خود نابود می کند و به سرعت به اسلو نزدیک می شود.

لینک های دانلود

نسخه زبان اصلی

کیفیت : 1080

حجم فایل: 896MB

کیفیت : 720

حجم فایل: 471MB

کیفیت : 480

حجم فایل: 258MB

دانلود زیرنویس

پخش آنلاین فیلم

نسخه زیرنویس چسبیده

کیفیت: 1080

حجم فایل: 1.8GB

کیفیت: 720

حجم فایل: 985MB

کیفیت: 480

حجم فایل: 549MB

پخش آنلاین فیلم

نسخه دوبله فارسی

کیفیت: 1080

حجم فایل: 1.8GB

کیفیت: 720

حجم فایل: 980MB

کیفیت: 480

حجم فایل: 546MB

پخش آنلاین فیلم

تریلرها
درباره فیلم

دانلود فیلم غول Troll 2022 دوبله فارسی

در اعماق کوه دوور، چیزی غول پیکر پس از هزار سال اسارت از خواب بیدار می شود. این موجود همه چیز را در مسیر خود نابود می کند و به سرعت به اسلو نزدیک می شود.

دانلود فیلم جدید غول از کاران مووی

فیلم غول محصول سال 2022 کشور نروژ در ژانر اکشن و ماجراجویی و درام میباشد. غول توسط Roar Uthaug کارگردانی شده و بازیگرانی همچون Ine Marie Wilmann و Kim Falck و Mads Sjøgård Pettersen در آن ایفای نقش کرده اند

Troll

 ترول یک فیلم بسیار هیجان انگیز محصول 2022کشور آمریکا است. فیلم Troll غول یک فیلم هیولایی نروژی به کارگردانی Roar Uthaug است، که او با همکاری اسپن اوکان نوشته است. در این فیلم این ماری ویلمن، کیم فالک، مدس سوگارد پترسن ، گارد بی. ایدزولد، پل ریچارد لاندربی و اریک وورنهولت به ایفای نقش پرداخته‌اند. ترول در 1 دسامبر 2022 توسط نتفلیکس منتشر شد و مورد تحسین گسترده منتقدان قرار گرفت.این فیلم یکی از بهترین فیلم های ژانر اکشن هیجان انگیز و تخیلی است.«ترول» از آن دسته فیلم هایی است که سزاوار اکران بزرگی برای تماشاگران بود تا از جلوه‌های ویژه‌ی آن لذت ببرند. فیلم ترول ۲۰۲۲ یکی از محصولات جدید نتفلیکس است که توسط رور اوثاگ (Roar Uthaug) و به زبان نروژی ساخته شده است. این فیلم از یک افسانه قدیمی نروژی الهام گرفته و داستان یک ترول را روایت می‌کند.داستان بسیار جذاب و شیوه ساخت این فیلم باعث محبوبیت آن شد. دانلود فیلم غول می تواند یکی از بهترین تجربه تماشای فیلم برای شما باشد. 

ترول

ترول (به انگلیسی: Troll) شخصیتی فراطبیعی و افسانه‌ای در اساطیر اسکاندیناوی کهن است. ترول به ‌صورت عامه مترادفی منفی از یوتون تلقی می‌گردد. ترول‌ها مخلوقاتی شبیه ‌به غول در اسطوره‌های اسکاندیناوی هستند. آن‌ها اغلب با ترکیبی از شکل والد و کودک ظاهر می‌شوند تا انسان‌ها را اذیت کنند و یا به آن‌ها حمله کنند و ممکن است به ‌طرز تهدید کننده‌ای خشن باشند، البته امروزه ترول در رسانه‌ها به انواع مختلف به‌ تصویر کشیده شده‌است. ترول‌ها به افسانه‌های معاصر هم راه یافته‌اند، مثلاً در خیال ‌پردازی ارباب حلقه‌ها یا هنر نبرد (وارکرفت) یا مجموعهٔ هری پاتر و مجموعه‌ی هیلدا. در بسیاری از داستان‌ها ترول زیر پل‌ها خانه دارد و از مسافران باج می‌گیرد اما در مجموعه‌ی هیلدا ترول‌ها در روز دورشان سنگ تشکیل می‌شود و نمی‌توانند از سنگ بیرون بیایند ولی در هنگام نزدیک شدن شب ترول‌ها بیدار می‌شوند و از سنگ بیرون می‌آیند. در زبان فودارک باستان آن‌ها را تورس Thurs (از دودمان – ژرمنی  Þurisaz) می‌نامند و در فرهنگ مردمی اسکاندیناوی، Tusse نام نروژی برای گونه‌ای از ترول‌ها می‌باشد که گرفته شده از کلمه Þurs در نورس کهن می‌باشد. در انگلیسی کهن نیز واژه هم ریشه þyrs به همین مفهوم می‌باشد.در فرهنگ عامه اسکاندیناوی، هیولای غول پیکری که گاه دارای قدرت جادویی است. ترول‌ها که با انسان‌ها دشمنی می‌ورزند در قصرهایشان زندگی می‌کنند و با تاریکی هوا نواحی اطراف را تحت سیطره خود درمی‌آورند. اگر در معرض آفتاب قرار بگیرند می‌ترکند یا سنگ می‌شوند. در داستان‌های جدیدتر ترول معمولاً به اندازه انسان یا موجودات کوچکتری مثل دورف‌ها و اِلف‌ها هستند. آن‌ها در کوهستان‌ها زندگی می‌کنند، گاه دوشیزگان را می‌دزدند و می‌توانند تغییر شکل دهند و آینده را ببینند.بدون شک فیلم ترول می تواند یکی از مناسب ترین گزینه های دانلود فیلم اکشن باشد.

خلاصه داستان فیلم ترول 

هنگامی که یک ترول باستانی در یک کوه نروژی از خواب بیدار می شود، گروهی از قهرمانان باید دور هم جمع شوند تا مانع از ایجاد ویرانی مرگبار آن شوند. در اعماق کوه دوور، چیزی غول پیکر پس از هزار سال اسارت از خواب بیدار می شود. این موجود هر چیزی را که سر راهش باشد نابود می کند و به سرعت به اسلو نزدیک می شود. داستان فیلم ترول ۲۰۲۲ با مرگ چندین معترض در کوهستان‌های نروژ آغاز می‌شود. در چنین شرایطی دولت این کشور از یک دیرینه ‌شناس به نام نورا تایدمن درخواست کمک می‌کند. نورا به کمک مشاور نخست‌ وزیر، اندریاس، و یکی از سربازان ارتش نروژ به نام کریس، به دنبال حل این معما می‌روند و متوجه می‌شوند که معترضان توسط یک غول کشته شده‌اند. حالا نورا و تیمش از طرفی باید جلوی این غول را بگیرند تا بیش از این خرابی به بار نیاورد و از طرف دیگر نباید اجازه دهند دولت نروژ وضعیت را از اینی که هست، بدتر کند. نورا باید در این مسیر ترول را کنترل کند تا ترول شهر اسلو را ویران نکند.با دانلود فیلم دوبله فارسی با ما همراه باشید و از خواندن این نقد و برسی لذت ببرید.

نقد و برسی فیلم ترول

در بحبوحه اعتراضات گروه‌های محیط زیست، دولت نروژ به طرح خود برای انفجار در کوه دوور برای ساخت تونل راه آهن ادامه می‌دهد. اما روند ساخت یک هیولای افسانه‌ای را بیدار می‌کند، هیولایی که قرار است فقط در افسانه‌ها وجود داشته باشد.ترول یکی از بهترین اثار در ژانر اکشن است. فیلم سینمایی غول 2022 پس از انتشار با نظرات مثبت منتقدان مواجه شد. آ بازی بازیگران، موسیقی متن، سینماتوگرافی، کارگردانی، جلوه‌های تصویری و صحنه‌های اکشن این فیلم بسیار تحسین برانگیز است. از آنجایی که ماندگاری یا فراموش شدن یک فیلم هیولایی به هیولایی که به تصویر می‌کشد بستگی دارد، فیلم ترول ۲۰۲۲ مزیت به تصویر کشیدن جانوری باشکوه از فرهنگ عامه اسکاندیناوی را دارد. با این همه، اورثاگ موفق شده فیلمی بسازد که به احتمال زیاد طرفداران هیولاهای غول‌ پیکر را خوشحال می‌کند.ترول یک فیلم بسیار هیجان انگیزاز کوه‌های سبز بکر نروژ گرفته تا ساختمان‌های مدرن ساخته شده توسط انسان در اسلو، لذت بصری خاصی را ایجاد می‌کنند.با دانلود فیلم ترول با دوبله فارسی همراه ما باشید این مسئله و این فیلم بهترین گزینه برای کسانی است که عاشق تماشای انسان‌هایی هستند که از وحشت فریاد می‌زنند در حالی که یک هیولای عظیم در خیابان‌هایشان جولان می‌دهد. سازندگان در این فیلم هیولایی، فولکلور، فانتزی، مذهب را با برخی از تاریخ نوردیک ترکیب می‌کنند. در چند نقطه به نظر می‌رسد که تفسیری تند علیه «مسیحیت» ملل اسکاندیناوی است، اما تا حد زیادی به مضمون «انسان در برابر طبیعت» پایبند می‌باشد. از جنبه فنی نیز می‌توان فیلم را مورد واکاوی قرار داد؛ برای مثال جلوه‌های ویژه جزو بهترین نکات این اثر هستند. اما قابل توجه‌ ترین نکته فنی بازسازی موجود هیولایی درون فیلم است. همچنین لازم به ذکر است که بخش‌های اکشن فیلم نیز به خوبی انجام شده، علاوه بر این طبیعت نروژی نیز پس زمینه‌ای باشکوه در بسیاری از صحنه‌ها است که برخی از آنها مرد بزرگ هیولایی را در اقدامات ویرانگر خود به زیبایی هر چه تمام دنبال می‌کنند. موسیقی متن یوهانس رینگن نیز خوب کار می‌کند و در لحظاتی خاطره انگیز و در برخی لحظات به طور مؤثر دراماتیک است. اما در پایان باید گفت: فیلم ترول، با وجود سادگی داستان و اصالت کمی که دارد، همچنان برای مخاطب هدفش سرگرم‌کننده و روان است. همچنین به اندازه کافی جذاب به نظر می‌رسد، زیرا حاوی بسیاری از عناصری است که برای مخاطبانی که این ژانر را دوست دارند، ارزشمند است.

فیلم تخیلی 

فیلم علمی تخیلی یک ژانر فیلم است که در آن از ترکیب توصیفاتی همچون داستان‌های علمی تخیلی، ادبیات گمانه‌ زن و دانش استفاده شده‌است. به‌طور کلی این فیلم‌ها در مورد پدیده‌های ساخته می شوند که از دید علم لزوماً پذیرفته نشده‌است.پدیده‌هایی همچون موجودات فرازمینی، دنیاهای بیگانه، حس ششم و سفر در زمان و همچنین اغلب همراه با عناصر مربوط به آینده همچون فضاپیما و ربات ها یا فناوری‌های دیگر در این فیلم‌ها استفاده می‌شود.پس فیلم ترول را می تون در رده فیلم های تخیلی قرار داد.

بازیگران فیلم ترول

این ماری ویلمن در نقش نورا تایدمن

این ماری ویلمن (Ine Marie Wilmann) بازیگر نروژی متولد 18 فوریه 1985 برابر با 29 بهمن 1363 است. او بازیگری را از سال 2006 و با فیلم Reprise آغاز کرد و از آن موقع تا کنون در چندین فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی حضور پیدا کرده است. برخی از دیگر آثار بازیگر فیلم سینمایی غول 2022 عبارتند از: فیلم درام I Travel Alone محصول 2011، سریال درام جنایی The Third Eye محصول 2014، فیلم درام Erica محصول 2016، فیلم کمدی درام Diana’s Wedding محصول 2020 و فیلم درام جنگی War Sailor محصول 2022.

کیم فالک در نقش آندریاس ایساکن

کیم فالک (Kim Falck) بازیگر و کارگردان نروژی است که از سال 2004 وارد عرصه هنر شد. او تا کنون در فیلم‌هایی چون کمدی عاشقانه Just Bea محصول 2004، فیلم درام The Bambi Effect محصول 2011 و فیلم کمدی Kill Buljo 2 محصول 2013 نقش‌آفرینی کرده است.

مادس سوگارد پترسن در نقش کاپیتان کریستوفر هولم

مادس سوگارد پترسن (Mads Sjøgård Pettersen) بازیگر نروژی متولد 21 ژانویه 1984 برابر با 1 بهمن 1362 است. او را بیشتر به‌خاطر ایفای نقش در مینی سریال جنگی The Heavy Water War و سریال تلویزیونی Nobel می‌شناسیم. مادس بازیگری را از سال 2009 آغاز کرد و تا کنون در آثاری چون فیلم بیوگرافی ورزشی Eddie the Eagle محصول 2015، فیلم The 12th Man محصول 2017، فیلم Amundsen محصول 2019، سریال Occupied محصول 2019-2020 و سریال Home for Christmas محصول 2019-2020 به ایفای نقش پرداخته است.

گارد بی. ایدسوولد در نقش توبیاس تایدمن

گارد بی ایدسوولد (Gard B. Eidsvold)، بازیگر، کارگردان، تهیه‌کننده و نمایش‌نویس نروژی فیلم سینمایی غول 2022 متولد 7 مه 1966 برابر با 17 اردیبهشت 1345 است. ورود او به دنیای هنر با بازی در نقش کریستین در فیلم Visiting Hours محصول 1990 صورت گرفت. ایدسوولد پس از آن در فیلم‌ها و سریال‌های متعددی به ایفای نقش پرداخت که برخی از آن‌ها عبارتند از: فیلم تریلر The Perfect Murder محصول 1992، فیلم کمدی The Woman in My Life محصول 2003، فیلم کمدی جنایی The Last Joint Venture محصول 2008، فیلم اکشن تریلر Refroidis محصول 2014، فیلم کمدی House of Norway محصول 2017 و سریال درام جنایی Wisting محصول 2019.

کلام اخر 

فیلم ترول به دلیل داستان هیجان انگیر و شخصیت های جذاب می تواند برای شما بسیار سرگرم کننده باشد. در نتیجه تماشای این فیلم برای کسانی که می‌خواهند حدود 100 دقیقه را بدون توقع زیاد وقت بگذارند توصیه می‌شود.این فیلم می تواند شما را برای مدت طولانی سرگرم کند. یکی دیگر از بهترین پیشنهاد های ما برای شما دانلود فیلم آواتار 2 است این فیلم می تواند اوقات خوشی در کنار خانواده برای شما فراهم کند.

برچسب ها
فیلم های مرتبط
نظرات کاربران

دیدگاه ثبت شده: 2

علی:

1401/10/20

با عرض سلام و خسته نباشید ضمن تشکر از سایت خوبتان ، در خصوص فیلم ترول مطلبی هست که میخوام به عرضتون برسونم ، من این فیلم با کیفیت 720 دانلود کردم ولی متاسفانه دقیقه 47 تمام نا تمام قطع میشه . ممنون میشم بررسی و نتیجه را اطلاع بفرمایید.

پاسخ

سلام و خسته نباشید دوست عزیز پیگیری میشه

حسن:

1401/10/11

آیا فیلم هایی که در سایت قرار می دهید بدون سانسور است؟؟

پاسخ

سلام و خسته نباشید دوست عزیز .. تمامی محتواهای قرار داده شده بر روی وب سایت همگی بر اساس قوانین سازمان بازبینی و سانسور می باشد

نظر خود را بنویسید