رتبه 9

دانلود فیلم شین 1953 Shane دوبله فارسی از رسانه کاران مووی

به ندرت فیلمنامه‌ای به اندازه‌ی «شِین» کارگردانی و ساخته شده است. ظاهراً فیلم نمی‌بایست موفق عمل کند – پر از داستان‌هایی است که قبلاً در سال 1953 در فیلم‌های مختلف تکرار شده بودند (غریبه/سرگردانی که به شهر می‌آید و فقط می‌خواهد از گذشته‌اش پیشی بگیرد، اما مجبور می‌شود با خشونت اجتناب‌ناپذیر مقابله کند) و تولید بسیار مشکل‌زا داشت (ستاره اصلی آلن لاد که نقش یک تفنگچی چیره‌دست را بازی می کرد، از اسلحه متنفر بود و از کار با آن‌ها بسیار وحشت داشت، تا جایی که یکی از صحنه‌های تیراندازی باید 116 بار فیلمبرداری می‌شد؛ جک پالنس، شخصیت شرور فیلم از سوار شدن بر اسب وحشت داشت. او یک بار با موفقیت از اسب پیدا شد و همین صحنه چندین بار در طول فیلم استفاده شد).

با این حال جورج استیونز و فیلمبردارش لویال گریگز موفق می‌شوند کهن‌الگوی خیر در برابر شر را به شکلی استادانه اجرا کنند و فیلم بلافاصله به اثری محبوب تبدیل شد. نحوه‌ی فیلم‌برداری از خاک، چهره‌ها، حیوانات و مناظر خیره‌کننده است و استفاده‌ی پیشگامانه از سیستم عریض جدید، مناظر را با حساسیت حماسی خیره‌کننده‌ای به تصویر می‌کشد و در عین حال اجازه می‌دهد کلوزآپ‌های عالی استیونز به شکلی خارق‌العاده بیان شوند. هر فریم از «شِین» شاهکاری چندوجهی است، با جلوه‌های بصری فیلم که تصویر معمول و اسطوره‌ای وسترن آمریکایی را برای دهه‌های آینده تعریف می‌کند.

رتبه 8

دانلود فیلم ال دورادو 1966 El Dorado دوبله فارسی از رسانه کاران مووی

الدورادو El Dorado یک فیلم وسترن آمریکایی محصول ۱۹۶۶ به کارگردانی و تهیه‌کنندگی هوارد هاکس و با بازی جان وین و رابرت میچام است. این فیلم که توسط لی براکت نوشته شده و بر اساس رمان «ستارگان در مسیرهایشان» نوشته هری براون ساخته شده است، درباره تفنگچی است که به کمک یک دوست قدیمی که کلانتری مست است می‌آید و برای دفاع از یک دامدار و خانواده‌اش در برابر یک دامدار دیگر تلاش می‌کند.

تلاش برای سرقت آب آنها بازیگران مکمل جیمز کان، شارلین هولت، پل فیکس، آرتور هانیکات، میشل کری، آر جی آرمسترانگ، اد آسنر، کریستوفر جورج، آدام رورک و جیم دیویس هستند. این فیلم برای اولین بار در ژاپن در 17 دسامبر 1966 و سپس در ایالات متحده در 7 ژوئن 1967 اکران شد. این فیلم مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و از نظر تجاری موفقیت آمیز بود.

رتبه 7

دانلود فیلم شجاعت واقعی 2010 True Grit دوبله فارسی از رسانه کاران مووی

امروزه ساختن نسخه‌های بازسازی از فیلم‌های کلاسیک به امری عادی تبدیل شده است. هیچ‌کس انتظار ندارد که نسخه‌ی بازسازی شده از نسخه‌ی اصلی پیشی بگیرد، وقتی چنین چیزی به وقوع می پیوندد، اتفاق فوق‌العاده زیبایی می‌افتد. فقط برادران کوئن می‌توانند یکی از بهترین فیلم‌های اواخر دوره‌ی حضور جان وین در سینما را بازسازی کنند و مسلماً از آن به شکلی فوق‌العاده پیشی بگیرند. با بازی خیره‌کننده‌ی بازیگر تازه‌واردی به نام هیلی استینفلد (که مقهور بازی بازیگران کهنه‌کار مقابلش نمی‌شود)، جف بریجز، مت دیمون و جاش برولین، «شجاعت حقیقی» فیلم خاصی است، چراکه کارگردان‌ها درک درستی از امریکا و سینمای‌اش دارند: گذشته، آینده و زمان حالش، همگی در فیلم وسترنی جمع شده‌اند که توأمان نوستالژیک و معاصر است.

رتبه 6

دانلود فیلم اگر سنگ از آسمان ببارد 2016 Hell or High Water دوبله فارسی از رسانه کاران مووی

چیزی که بهترین فیلم دیوید مکنزی را تا به امروز بسیار عالی می کند، چیزی نیست که نشان می دهد، بلکه چیزی است که انتخاب می کند تا از دید تماشاگر پنهان بماند. آنقدرها هم اسلحه آتش نمی زند. این بیشتر در مورد سختی های موقعیتی و تشدید هوشمندانه تنش است.

اثری ظریف از ترکیب بصری، شعر جنوبی و اجراهای مختصر، «اگر سنگ از آسمان ببارد» روح این ژانر را در یک فیلم سرقت هوشمند با بهترین فیلمنامه تیلور شریدان، بازیگر تبدیل شده به فیلم، که تدوین هوشمندانه و داستان سرایی هوشمندانه را به اکشن مستقیم انتخاب می کند، ترکیب می کند. . با بازی‌های برجسته کریس پاین، بن فاستر، و جف بریجز، این مهیج با روایت همیشه حاضر سرزمین، خانواده و حفاظت در طول تاریخ در ژانر وسترن همراه است.

رتبه 5

دانلود فیلم ماجرای نیمروز 1952 High Noon دوبله فارسی از رسانه کاران مووی

فیلم مشهور «ماجرای نیمروز» نیز سیاسی‌ترین فیلم فهرست است و اساساً به عنوان تمثیلی برای شکار جادوگران مک کارتی و وحشت سرخ دهه 50 کار می‌کند. گری کوپر نقش مارشالی را بازی می‌کند که باید بین رویارویی با راهزنان یا فرار از شهر با همسر جدیدش تصمیم بگیرد. فیلمی درباره رویارویی با وظیفه و گرفتن تصمیمات نامطلوب، در زمان خود با حضور بزرگ‌ترین ستاره این ژانر، جان وین، تصویربرداری شد. او آن را غیرآمریکایی می‌دانست، زیرا با کهن‌الگوی قهرمانی که از یک قهرمان داستان یا تصویر مثبت جامعه انتظار می‌رفت، مطابقت نداشت.

«ماجرای نیمروز» به عنوان یکی از اولین وسترن‌های بازنگرانه تصویری عمیقاً تأثیرگذار است که در تضاد با بسیاری از عقایدی است که برای فیلمی مانند آن ایجاد شده است، بنابراین تاریخ را می سازد و راه را برای درک بازتر و متنوع تر نه تنها وسترن، بلکه از وسترن باز می کند. به تصویر کشیدن مردانگی در فیلم.

رتبه 4

دانلود فیلم روزی روزگاری در غرب 1968 با زیرنویس فارسی چسبیده

روزی روزگاری در غرببه ایتالیایی: C’era una volta il West، “روزی روزگاری (زمانی بود) غرب” یک فیلم حماسی وسترن اسپاگتی به کارگردانی سرجیو لئونه است که آن را با همکاری سرجیو نوشته است. دوناتی بر اساس داستانی از داریو آرجنتو، برناردو برتولوچی و لئونه. در این فیلم هنری فوندا بازی می‌کند که در نقش شخصیت شرور، چارلز برونسون در نقش دشمن او، جیسون روباردز در نقش یک راهزن و کلودیا کاردیناله در نقش یک خانه‌دار تازه بیوه شده است. فیلمبرداری صفحه عریض توسط تونینو دلی کولی و موسیقی تحسین شده فیلم توسط انیو موریکونه بود.

پس از کارگردانی فیلم خوب، بد و زشت، لئونه تصمیم گرفت از وسترن بازنشسته شود و قصد داشت فیلم خود را بر اساس رمان The Hoods تولید کند که در نهایت به روزی روزگاری در آمریکا تبدیل شد. با این حال، لئونه پیشنهاد پارامونت پیکچرز را پذیرفت که به هنری فوندا و بودجه ای برای تولید وسترن دیگری پرداخت. او برتولوچی و آرجنتو را برای طرح داستان فیلم در سال 1966 به خدمت گرفت و در این فرآیند در مورد سایر فیلم های وسترن تحقیق کرد. پس از اینکه کلینت ایستوود پیشنهاد بازی در نقش قهرمان فیلم را رد کرد، به برانسون این نقش پیشنهاد شد. در طول تولید، لئونه به دلیل نگرانی از محدودیت های زمانی، دوناتی را برای بازنویسی فیلمنامه استخدام کرد.

رتبه 3

دانلود فیلم خوب، بد و زشت 1966 با زیرنویس فارسی چسبیده

خوب، بد و زشت (به ایتالیایی: Il buono, il brutto, il cattivo، به معنای واقعی کلمه «خوب، زشت، بد») یک فیلم اسپاگتی وسترن حماسی ایتالیایی محصول ۱۹۶۶ به کارگردانی سرجیو لئونه و با بازی کلینت ایستوود در نقش « خوب، لی ون کلیف در نقش “بد” و الی والاک در نقش “زشت”. فیلمنامه آن توسط Age & Scarpelli، Luciano Vincenzoni، و Leone نوشته شده است (با مواد فیلمنامه و گفتگوی اضافی که توسط سرجیو دوناتی ارائه شده است) بر اساس داستانی از Vincenzoni و Leone. تونینو دلی کولی، مدیر فیلمبرداری، مسئولیت فیلمبرداری گسترده فیلم را بر عهده داشت و انیو موریکونه موسیقی متن فیلم، از جمله تم اصلی آن را ساخت. این یک تولید ایتالیایی با همکاری تولیدکنندگان در اسپانیا، آلمان غربی و ایالات متحده بود. بیشتر فیلمبرداری در اسپانیا انجام شد.

رتبه 2

دانلود فیلم Stagecoach 1939 با زیرنویس فارسی

زمانی که این فیلم جان فورد اکران شد، فیلم‌های وسترن از نظر استودیوهای سینمایی چندان سودآور نبودند. به همین دلیل یافتن تهیه کننده و استودیو برای این فیلم سخت بود. همچنین چالش دیگری درمیان بود؛ زیرا دو ستاره‌ی اصلی فیلم کلر تروور و جان وین بودند – شک و تردیدهایی در مورد اینکه وین نقش اصلی باشد وجود داشت، اما این به نقش مهمی در کارنامه‌ی او تبدیل شد. فیلمی که اساساً ژانر را با پرش شروع کرد، فیلمی است که از آن فراتر می رود. «دلیجان» بیش از یک وسترن درباره خلق اسطوره آمریکایی است. کاراکترها بیشتر از نقش‌هایشان خدمت می‌کنند، وجود و کهن الگوهایشان وسیله‌ای برای درک چگونگی ساخت جامعه است.

ماجرا روی کالسکه‌ای که در قلمرو آپاچی در حال حرکت است اتفاق می‌افتد. گروهی از غریبه‌ها سوار این کالسکه می‌شوند و باید با تهدیدات بیرونی و داخلی خود مقابله کنند. فورد در این فیلم تسلط کامل خود به کارگردانی را در هر فریم نشان می‌دهد، فیلمی که امتیاز صددرصد را از منتقدان روتن تومیتوز گرفته، اگرچه نمایش بومیان آمریکایی تحقیرآمیز و بر خلاف استانداردهای معمول بود. این فیلم یکی از موضوعات کلیدی سینمای وسترن را به تصویر می‌کشد. با این وجود، «دلیجان» و سایر وسترن‌های کلاسیک، اما مشکل‌ساز، همچنان اسناد مهمی از نگاه آمریکا به خود هستند.

رتبه 1

دانلود فیلم Unforgiven 1992 با زیرنویس فارسی چسبیده

نابخشوده (به انگلیسی: Unforgiven) یک فیلم وسترن آمریکایی محصول سال ۱۹۹۲ با بازی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی کلینت ایستوود و نویسندگی دیوید وب پیپلز است. این فیلم داستان ویلیام مانی، یک قانون‌کش و قاتل سالخورده را روایت می‌کند که سال‌ها پس از روی آوردن به کشاورزی، یک کار دیگر را بر عهده می‌گیرد. جین هکمن، مورگان فریمن و ریچارد هریس در این فیلم نقش آفرینی می کنند.

Unforgiven با بودجه 14.4 میلیون دلاری بیش از 159 میلیون دلار فروخت و تحسین گسترده منتقدان را دریافت کرد، با تمجید از بازیگری (به ویژه از ایستوود و هکمن)، کارگردانی، تدوین، مضامین و فیلمبرداری. این فیلم برنده چهار جایزه اسکار شد: بهترین فیلم و بهترین کارگردانی برای کلینت ایستوود، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای جین هکمن و بهترین تدوین فیلم برای تدوین جوئل کاکس. ایستوود برای بازی خود نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد، اما برای فیلم بوی زن به آل پاچینو باخت. این فیلم سومین فیلم وسترنی بود که برنده بهترین فیلم شد، پس از سیمارون (1931) و با گرگ‌ها (1990) می‌رقصد. ایستوود این فیلم را به کارگردانان و مربیان سرجیو لئونه و دان سیگل تقدیم کرد.

در سال 2004، Unforgiven برای نگهداری در فهرست ملی فیلم ایالات متحده توسط کتابخانه کنگره انتخاب شد که “از نظر فرهنگی، تاریخی، یا زیبایی شناختی مهم” در نظر گرفته شد. این فیلم به یک فیلم ژاپنی در سال 2013 با نام نابخشوده بازسازی شد که کن واتانابه در آن نقش آفرینی کرد و صحنه را به اوایل دوران میجی در ژاپن تغییر داد. ایستوود مدت‌ها مدعی بود که این فیلم آخرین وسترن او خواهد بود، زیرا نگران این بود که پروژه‌های آینده به سادگی خطوط داستانی قبلی را بازخوانی کنند یا از کارهای دیگران تقلید کنند.